30 marca 2012

Recyklingowy koszyczek ... kursik

Porządkując szafy znalazłam koszulki które nie są już noszone postanowiłam je wykorzystać i zrobiłam koszyczek



Pewnie znacie tą metodę,a jak nie to zapraszam na mini kursik
potrzebne będą ...
koszulki bawełniane, nożyczki, szydełko i odrobina chęci



koszulkę tniemy na paski około 1,5 - 2 cm ja cięłam na okrągło tak aby pasek był w całości... zwijamy kłębuszek


robimy spód koszyczka...robiłam słupkami 3 okrążenia



można wykorzystać ten schemat

Gdy mamy odpowiednią wielkość spodu koszyczka, aby nadać mu kształt robimy dalej słupkami już bez dodawania (1sł.w sł. z poprzedniego rzędu) i tak dalej, aż uzyskamy zadowalającą nas wysokość naszego koszyczka


 Ostatnie okrążenie robimy półsłupkami... i koszyczek gotowy.


Na koszyczek zużyłam trzy koszulki w roz. M... paski cięłam do wysokości pach z reszty może powstaną jakieś kwiatki.

Pozdrawiam serdecznie!

41 komentarzy:

  1. Super koszyczek! I kursik także.

    OdpowiedzUsuń
  2. Reni, super pomysł. Jesteś bardzo kreatywną osobą. Ze wszystkiego potrafisz zrobić coś pięknego. :) Zapewne wykorzystam ten pomysł.
    Pozdrawiam w ten deszczowy piątek. Życzę dużo słońca. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Przymierzam się do takich recyklingowych wyrobów, tylko nie mam odpowiednio grubego szydełka. Jaka powinna być jego grubość?

    OdpowiedzUsuń
  4. Dzięki... ja robiłam szydełkiem 5mm ale może być grubsze

    OdpowiedzUsuń
  5. Jaki zgrabny!
    Naprawdę bardzo, bardzo lubię takie "coś z niczego".
    I gazety i koszulki idealnie się w to wpisują.
    W ten sposób przestała mnie przerażać wizja konieczności zrobienia wiosennych porządków w szafie :)
    Tylko jeszcze wyprawa do pasmanterii mnie czeka - najgrubsze szydełko, jakie mam, to numer 3...
    Nie mogę się napatrzeć - jest naprawdę super!

    OdpowiedzUsuń
  6. Podziwiam Twoje rewelacyjne pomysły,śliczny koszyczek :)
    Buziaczki.

    OdpowiedzUsuń
  7. Rewelacyjny!!!!!Pozdrawiam serdecznie:)))

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo fajny pomysł...też się do tego przymierzam tyle że surowca brak;( Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  9. Swietny pomysl! Super koszyczek, a w szafie zrobilo sie miejsce na nowe ubranka.

    OdpowiedzUsuń
  10. bardzo fajny i pomysłowy koszyczek:)

    OdpowiedzUsuń
  11. ŚWIETNA TAINFORMACJA,ABY CIĄĆ NA OKRĄGŁO:)))..FAJNY KURSIK-DZIEKI:))

    OdpowiedzUsuń
  12. to ja postepuje tak z pocztówkami i robię z nich nowe.Ale z koszulkami nigdy nie próbowałam.Super pomysł, warty przemyślenia i przetrzepania szafek:)

    OdpowiedzUsuń
  13. Super pomysł! Reni dzięki!
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  14. Świetny koszyk super kursik!

    OdpowiedzUsuń
  15. Śliczny koszyczek. Ja z takich bawełnianych koszulek robię dywaniki. Fajnie wszystko pokazałaś jak zrobić.

    OdpowiedzUsuń
  16. Niesamowite!Koszyczek z koszulek ? ;))

    OdpowiedzUsuń
  17. Super koszyczek!!! Moja babcia, ktora notabene nauczyła mnie dziergania na szydełku robiła kiedyś z takich róznych pociętych materiałów, oczywiście grubszych okrągłe chodniczki:)

    OdpowiedzUsuń
  18. Ciekawy bardzo wyrób.. no przypomina mi się twoja papierowa wiklina...teraz podkoszulkowe koszyczki ... rewelacja...może kiedyś wykorzystam pomysł.Fajne...

    OdpowiedzUsuń
  19. W życiu bym na to nie wpadła. Swietny pomysł, wykorzystam.

    OdpowiedzUsuń
  20. Bąbowy pomysł koszyk świetny

    OdpowiedzUsuń
  21. świetny pomysł !!!!
    chyba wypróbuję :)
    pozdrawiam
    Emi

    OdpowiedzUsuń
  22. Super pomysł na koszyczek na aktualne robótki:-) A u mnie na strychu się tyle starych ubrań wala...;-)

    OdpowiedzUsuń
  23. świetne ! chyba skorzystam ;-)

    OdpowiedzUsuń
  24. Bardzo fajny koszyczek! Ja zbieram t-shirty na dywanik... ino same czarne na razie ma... Kiedys sobie cos wydłubię :) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  25. Super kursik! Koszyczek bardzo fajny!!
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  26. Super koszyczek i świetny kursik.Bardzo fajny pomysł na wykorzystanie niepotrzebnych podkoszulków.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  27. bardzo przydatne sa takie koszyki...i faktycznie mozna wykorzystac stare koszulki...pozdrawiam ania

    OdpowiedzUsuń
  28. Fantastyczny kursik. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  29. jestem pod wrażeniem recyklingu:))) Pozdrawiam ciepło Sylwia

    OdpowiedzUsuń
  30. O, popatrz, a ja ostatnio nazbierałam właśnie tych T-shirtów do pocięcia i się właśnie zastanawiałam jak to zrobić, żeby za dużo zszywania nie było, a tu tak prosto - na okrągło ciąć! :)) Dziękuję ci za ten kursik, pozdrawiam :))

    OdpowiedzUsuń
  31. świetny pomysł i super wykonanie :)

    OdpowiedzUsuń
  32. super koszyczek i wspanialy pomysl zrobienia go z koszulki,ogrod ponizej jest exstra a u mnie niestety jeszcze nic nie widac,zadnych kwiatkow, moze dlatego ze jest chlodniejszy klimat?pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  33. No nie! Takie sposobu Reniu nie znałam! Ale teraz już będę wiedziała jak wykorzystać niepotrzeną bawełnę:) Pozdrawiam Marta

    OdpowiedzUsuń
  34. Reniu super kursik, a koszyczek kolorystycznie bajerancki

    OdpowiedzUsuń
  35. Genialne!! Świetny kursik. Dzięki!!!

    OdpowiedzUsuń
  36. Fajny pomysł ,na wykorzystanie tego co już nie potrzebne :)

    OdpowiedzUsuń
  37. Świetny kursik. Dziękuję:)
    Właśnie dostałam grubaśne szydełko i próbowałam na bluzce ze szwami i brzydko to wygląda, bo trudno ukryć te szwy.
    Chyba zdecydowanie lepiej będzie, tak jak opisujesz.
    Pozdrawiam serdecznie !

    OdpowiedzUsuń