8 września 2015

Smakowite leczo

Bardzo lubię leczo to takie uniwersalne danie bardzo przydaje się gdy nie mam czasu na zrobienie  obiadu... otwieram słoik do tego ryż lub chleb i można szybko zaspokoić głód. Dlatego w tym roku też zrobiłam kilka słoików. A wy lubicie leczo?



 SKŁADNIKI:
  • 1/4 szklanki oleju
  • 0.5 kg cebuli
  • 2 kg  pomidorów
  • 2 kg papryki
  • 2 kg cukinii
  • do smaku:
  •  1 łyżeczka suszonych pomidorów
  •  pieprz
  •  sól
  •  ostra papryka 

 WYKONANIE:

Cebulę pokroić w pióra, paprykę i cukinię pokroić w kostkę .
Pomidory naciąć na krzyż, zalać wrzątkiem w misce, a gdy skórka zacznie odchodzić , obrać i pokroić w dużą kostkę.
W garnku rozgrzać olej, wrzucić cebulę , podsmażać ok 5 min by się zeszkliła. Wrzucić paprykę póżniej cukinię, a na końcu pomidory, przyprawić przyprawami i dusić około 1 godz.
Gorące leczo wlać do słoików, dobrze zakręcić i pasteryzować około 10 min.






Zapraszam do zabawy jeszcze można się zapisać...
 WYZWANIE FOTOGRAFICZNE- IDZIE JESIEŃ


5 komentarzy:

  1. Ja lubię, ale moje dzieci nie bardzo. Dawno temu, gdy syn wyjechał do pracy za granicą, zrobiłam mu parę słoików to sprzedał hehe. No cóż, dobrze że innym smakowało.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja lubię wszystko co jest z jarzynami:)))

    OdpowiedzUsuń
  3. Pewno, że fajne z ryżem, albo z kaszą jaglaną

    OdpowiedzUsuń